Pesanan Jack Ma (Alibaba.com) ini, akan buat orang miskin SENTAP.

Pesanan Jack Ma

Jack Ma, pengasas Alibaba berkata, “Orang paling teruk nak dilayan ialah, orang miskin (minda). Apabila bagi free, mereka akan kata, itu perangkap. Apabila diberitahu, ini perlukan pelaburan kecil, mereka jawab, pulangan sikit sangat. Apabila diminta untuk buat pelaburan besar, mereka jawab, tiada duit.   Apabila diminta untuk cuba benda baru, mereka kata, tiada pengalaman. Apabila…

Klik untuk sambungan…

Freemium : Tip Bisnes ‘Tepi’

Bisnes Tepi

Salam hormat; Acap kali, saya terima soalan, “bagaimana nak buat duit tepi?” Sebab banyak kali dah saya jawab kot email dan Facebook, so, saya ingat, saya tulis je lah, sebuah panduan ringkas dalam bentuk ebook. So, lepas ni, kalau ada orang tanya kat anda, bagaimana nak buat tepi, forward je ebook ni kat dia nanti.…

Klik untuk sambungan…

Kalau tak ‘jatuh’ itu bukan hero namanya

winners never quit

[Kalau tak ‘jatuh’ itu bukan hero namanya] Satu hari, saya buntu, tak tahu nak buat apa lagi untuk jana income. Saya cakap dalam hati, lagi seminggu, kalau takde perkembangan, saya cari kerja. Bayangkan, sudah dekat 2 bulan, saya takde income yang tetap. Ada masa ok, ok lah. Ada masa tak ok, tak oklah. Malangnya, kebanyakan…

Klik untuk sambungan…

2 Perkara Ini Sangat Penting Jika Nak Bisnes Berjaya

business-growth[1]

Sejak 2005, saya jumpa pelbagai ramai orang yang buat bisnes. Yang Berjaya, ada 2 Pekara Ini. Yang Gagal, kerana tiada 2 perkara ini !   Sejak berkecimpung dalam bisnes pada tahun 2005 hingga sekarang, saya telah berjumpa dengan pelbagai jenis orang. Ada yang baru sebulan dua mula bisnes, berhenti. Ada yang sebelum saya mula bisnes,…

Klik untuk sambungan…

Malaikat Aminkan Doa (Hadis Rujukan)

Dalam suatu hadith, mafhumnya Diriwayatkan oleh Imam Muslim dari Ummud Darda’ r.a. bahwasanya, Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata…

Klik untuk sambungan…

Page 1 of 573