Pinjam 30 Saat Anda

Pinjam 30 Saat Anda

Pinjam 30 Saat Anda

Kepada anda yang ada 30 saat,
silakan, dengan SEDAR, ucapkan ini.

Terima kasih ya Allah, atas kehidupan ini.
Aku hidup ada misi. Misi, memberi kebaikan kepada orang lain.”

Ia hanya ambil masa tak sampai 30 saat. (saya timing masa tadi)

Bila kata orang lain, semua ingat, orang lain tu, mestilah betul-betul orang lain. Sedangkan, ia boleh jadi kita punya, pasangan, anak-anak, ibu bapa, jiran tetangga, saudara mara, kawan-kawan dekat dan jauh, dan sesiapa sahaja

Bagaimana Orang Kaya Simpan Duit?

Bagaimana Orang Kaya Simpan Duit?

Bagaimana Orang Kaya Simpan Duit?

Bagaimana orang kaya simpan duit ?

1. dapat gaji
2. tolak simpanan
3. baru belanja

Bagaimana kebanyakan orang buat ?

1. dapat gaji
2. belanja
3. ada baki baru simpan

See the different?

Ada orang marah-marah, bila saya beritahu ‘so called‘ rahsia ni.
Dia kata “orang kaya boleh lah, gaji banyak. Yang aku ni, gaji pun tak cukup nak belanja, ni kan pula nak simpan”

Saya jawab dekat dia, bulan depan buat macam ni,
1. dapat gaji
2. ambil seposen daripada gaji tu dan simpan
3. baki tu, baru buat belanja

Jika tak boleh ubah sikap, kita pupuk sikap baik sedikit demi sedikit.

Sesungguhnya orang
– yang paling berjaya ialah, orang yang hari ini lebih baik daripada semalam

– dan orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk daripada semalam,

– manakala orang yang terpedaya adalah orang yang hari ini sama dengan hari semalam”

(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)