Masa itu harta !

Modal paling besar ialah = masa Lagi awal anda mula, lagi besar potensi anda. Pernah belajar sains kan kat sekolah dulu. Tenaga Kinetik, Tenaga Keupayaan…. ? Ingat lagi tak. So, masa ni, ibarat kita naik ke atas (guna apa, jangan tanya). Setiap saat, kita naik makin tinggi. Lebih tinggi kita, lebih banyak Tenaga Keupayaan kita.…

Klik untuk sambungan →

Cerita Nasi Kukus.

Call mentor :- RK : Salam Mentor : Wsalam. Apahal tepon awal2 bulan ni? . RK : Saje. bla bla bla (borak kosong) Mentor : bla bla bla (borak kosong) . RK : Tadi beli nasi kukus + ayam rempah kat tepi jalan. Naik harga lah. Macam nak boikot je kedai yang naik harga sebab…

Klik untuk sambungan →

GST Dan Pilihan.

GST (lagi?) 1. harga barang naik, bukan disebabkan GST sahaja 2. Contoh, saya biasa beli Drypers, harga RM32 tahun lepas 3. Awal tahun ni, Drypers naik jadi RM42++ 4. Selepas GST, jadi RM50 ++ 5. Patutnya, lepas GST, kalau based on RM42 ia akan jadi RM44.52 6. So, nampak gayanya, pemilik bisnes yang ambil kesempatan…

Klik untuk sambungan →

Page 3 of 317