Peluang !

y

Peluang !
Bila ada orang bagi peluang kepada kita….
tanya dalam hati, “apa dia nak?”
.
Bila kita tahu apa yang dia nak, baru kita buat keputusan, untuk terima atau tolak peluang tu.

Hebat Merancang.

dd

Insya Allah.

Esok, saya akan jumpa dengan 3 orang dalam 3 waktu berbeza.
Mereka ni punyai 2 persamaan :-
1. buat bisnes, kaki bisnes, berjaya dalam bisnes
2. separuh hidup mereka adalah untuk dakwah (Amar makruf nahi mungkar_
What a coincidence… kan.

Saya nak jadi macam mereka.
Hebat merancang kehidupan.
Hebat juga merancang kematian.

Jom Ubah!

g

Ni, saya terfikir je lah……
mungkin praktikal, mungkin tak.

Biasanya : kita dengar, “hati-hati, sini kawasan panas, banyak kes ragut”
Apa kata : kita pulak buat sesuatu, supaya penjenayah pulak yang cakap, “hati-hati, sini kawasan panas, banyak kes jenayah kantoi kat sini”