Peluang !

Peluang ! Bila ada orang bagi peluang kepada kita…. tanya dalam hati, “apa dia nak?” . Bila kita tahu apa yang dia nak, baru kita buat keputusan, untuk terima atau tolak peluang tu.

Klik untuk sambungan →

Hebat Merancang.

Insya Allah. Esok, saya akan jumpa dengan 3 orang dalam 3 waktu berbeza. Mereka ni punyai 2 persamaan :- 1. buat bisnes, kaki bisnes, berjaya dalam bisnes 2. separuh hidup mereka adalah untuk dakwah (Amar makruf nahi mungkar_ What a coincidence… kan. Saya nak jadi macam mereka. Hebat merancang kehidupan. Hebat juga merancang kematian.

Klik untuk sambungan →

Jom Ubah!

Ni, saya terfikir je lah…… mungkin praktikal, mungkin tak. Biasanya : kita dengar, “hati-hati, sini kawasan panas, banyak kes ragut” Apa kata : kita pulak buat sesuatu, supaya penjenayah pulak yang cakap, “hati-hati, sini kawasan panas, banyak kes jenayah kantoi kat sini”

Klik untuk sambungan →

Page 3 of 325